UNIK Synkronisering

Med en UNIK synkronisering bliver forbrugsregnskaber med Wise Home endnu nemmere. Data synkroniseres automatisk fra UNIK til Wise Home, f.eks. lejerinformation og flytninger. Hvis der sker ændringer, f.eks. ved en flytning, skal det blot registeres i UNIK. Herefter overføres det automatisk til Wise Home systemet, og indgår i forbrugsregnskabsprocessen. Dermed reducerer synkroniseringen manuel håndtering af filer, som førhen skulle sendes frem og tilbage.

Fordele
  • Data, bl.a. lejerinformation, ajourføres dagligt, og skal kun vedligeholdes et sted (UNIK).
  • Fejl minimeres, da data vedligeholdes automatisk. 

  • Manuel håndtering af filer reduceres


Synkroniseringen foregår gennem UNIK programmet “ForbrugsConnect”, som er en forlængelse af selve UNIK bolig. I “ForbrugsConnect” opsættes og afstemmes sammenspillet mellem UNIK og Wise Home.

Opsætning

I forbindelse med opsætningen i “ForbrugsConnect”, står en UNIK konsulent klar til at hjælpe.

Som en del af opsætningen oprettes Wise Home som leverandør. Leverandørprofilen kan efterfølgende bruges til alle ejendomme der skal synkroniseres med Wise Home. Efterfølgende aktiveres regnskabet på ejendomsniveau.

I forbindelse med opsætningen skal der bruges en API nøgle. Denne nøgle er en talkode, der kobler de rette data i UNIK med de rette data i Wise Home. Nøglen er kundespecifik og udleveres af Wise Home i forbindelse med opsætningen. Når Api-nøglen er indsat, skal synkroniseringen igangsættes via knappen “Send data” i ForbrugsConnect. Data sendes, og kan tilgås på Wise Home portalen med det samme.

Ændringer bliver nemmere

En af de store fordele ved synkroniseringen, er at data kun skal vedligeholdes i UNIK. Hvad betyder det helt konkret i hverdagen? Vi kan tage en flytning som eksempel. Uden synkroniseringen skal en flytning oprettes både i UNIK og I Wise Home portalen. Med synkroniseringen kan man nøjes med at lave en fraflytning i UNIK, hvorefter informationen automatisk vil slå igennem hos os. Arbejdsgangene omkring ændringer minimeres altså, fordi data automatisk ajourføres.

Udsend forbrugsregnskaber via Unik

For at Wise Home kan påbegynde forbrugsregnskaberne, skal udgifterne indtastes på Wise Home portalen. Når indberetningerne er på plads, låser man regnskabet, hvorpå Wise Home automatisk får besked om at indberetningerne er komplette. Lige så snart regnskaberne er færdiggjort, modtager den registerede hovedmail besked pr e-mail. E-mailen indeholder et link til download af både forbrugsregnskaber og reguleringsfiler til UNIK. 

Filerne placeres i en mappe, som blev konfigureret under opsætningen. Herpå indlæses filerne automatisk i UNIK, og matches med de rette modtagere under fanen “breve”. Slutteligt udsendes forbrugsregnskaberne direkte via UNIK.

Vil du vide mere?

Vi sætter gerne ord på hvordan en Unik synkronisering kan skabe værdi i konkrete porteføljer.

Kontakt os
Udforsk services