Målerne i dit hjem er afgørende for forbrugsregnskabet. Målerne sender forbrugsmålinger flere gange i timen for at sikre, at forbruget bliver præcist og fair fordelt. Derudover, tages der i varmeregnskabet højde for udsatte placeringer med øget varmespild, f.eks. hvis du bor øverst eller over en port. Du kan læse mere om nogle af målertyperne her:
Du kan indberette en flytning direkte på vores administratorportal. Du kan finde en guide til hvordan det gøres her.
Hvis du har synkronisering sat op med et administrationssystem, skal du indberette flytningen dér, hvorefter flytningen automatisk vil fremgå i Wise Homes’ system.
På beboerportalen kan beboere følge deres forbrug. Du kan finde en guide til hvordan du invitere beboerne her. Bemærk, at du først har mulighed for at invitere beboerne på indflytningsdagen.
Indberetning af udgifter sker på Wise Home platformen. Du kan følge denne guide, for at sikre korrekt indberetning: Indberet udgifter
Hvis du har synkronisering sat op med et administrationssystem, skal du indberette udgifterne dér, hvorefter de automatisk overføres til Wise Homes’ system.
Indberetning af aconto betalinger sker på Wise Home platformen. Du kan følge denne guide, for at sikre korrekt indberetning: Indberet aconto
Hvis du har synkronisering sat op med et administrationssystem, vil acontobetalinger automatisk bliver overført til Wise Homes’ system.
Sikkerhed står centralt i Wise Home så vi tager beskyttelse af dine data alvorligt. Læs vores privatlivspolitik her.
Varmefordelingstallet bestemmer fordelingen af den faste del af udgiften, som ikke afhænger af dit personlige varmeforbrug (f.eks. tab fra rør og varmevekslere). Varmefordelingstallet er typisk fastsat ud fra lejlighedens areal, med eventuel reduktion for beliggenhed, der er udsat for temperaturvariationer.
Wise Home står alene for at fordele udgiften fra forsyningsselskabet præcist og retfærdigt – vi har derfor ingen indflydelse på det beløb, du er blevet opkrævet. Læs mere her for at få et indblik i hvilke årsager der kan være. Hvis der er yderligere spørgsmål, bedes du kontakte din administrator eller udlejer.